Caño Negro

21 april 2017 - La Fortuna, Costa Rica

Na weer een prima ontbijt met fruit, ei en pannekoekjes gingen we vandaag varen op de Caño Negro, oftewel het zwarte kanaal. Ter plaatse heette dit de Rio Frio, oftewel de koude rivier (die niet koud schijnt te zijn). Het was zo'n anderhalf uur rijden, en onze plaatselijke gids reed dat hele stuk met ons mee. Hij vertelde vanalles over de geschiedenis, agricultuur en dieren van Costa Rica en was daarmee voortdurend (maar ook prettig) aan het woord.

Vlak voordat we de boot op stapten hebben we nog even een kopje koffie gedronken, met uitzicht op wat stukken ananas in een boom. Daar deden enkele vogels zich te goed aan, onder andere een specht en kleinere, lichtblauwe vogeltjes. Aan de kant van de Rio Frio hebben we, al varend, weer vanalles gezien. Veel watervogels (onder andere verschillende ijsvogeltjes en zwaluwtjes), brulapen, Jezus Christus lizards, iguana's, af en toe een grote vis die half uit het water sprong. Hoogtepunt was een groep Capucijn apen die langs de oever aan het fourageren was, en die een ándere groep Capucijn apen aan de andere oever aan het intimideren was. De Alpha aap keek constant heel boos, met veel uiterlijk vertoon. De andere apen waren lekker aan het eten, of renden/sprongen over stukjes water heen. Zij eten Jezus Christus lizards, en die zag je dan ook een paar keer (over het water weer) wegrennen van de apen.

Bij de grens met Nicaragua (1m hoog prikkeldraad hekje, en een bord "welkom in Nicaragua") zijn we even uitgestapt aan Costa Ricaanse kant. Stiekem een voetje in Nicaragua gezet natuurlijk ;). Op een andere plek zijn we weer aan de kant gegaan om te lunchen (rijst, kip, chipjes, bonensaus, en 2 pittige sausjes, gevolgd door ananas). Toen was het alweer tijd om terug te keren. Onderweg was ik erg moe; even powernapje gedaan. Ook nog even Colones gepind. Dat ging niet van een leien dakje (pas werd steeds niet gepakt), maar is uiteindelijk wel gelukt.

Vanavond barbecue, morgenvroeg bij goed weer een wandeling naar een waterval, en daarna zo'n 5 uur rijden naar Monteverde. Ik verwacht dat dat het hoogtepunt van de reis zal worden en hoop daar minstens 1 slang te zien, en een Quetzal (prachtige vogel).

1. Poef:
    21 april 2017
    Frio,, dat ken wel ja :) dus het Spaans is min of meer hetzelfde daar? Veel plezier nog! Kan niet wachten op de foto's! :D
  2. Frank:
    21 april 2017
    " hij is de badboy in town"