Playa Carillo

25 april 2017 - Puerto Carrillo, Costa Rica

Weer een 'first' vandaag: tubing! Liggend op een grote zwemband de rivier af en de canyon door. Afwisselend stroomversnellingen en rustige tussenstukken. Wel leuk, vooral om de anderen te zien ronddraaien in de stroomversnellingen, en om jezelf af te zetten vanaf de kant of vanaf rotsen die je tegenkomt. Het water stond wel laag. Daardoor moesten we best veel zelf peddelen met onze handen (of ons laten duwen door de begeleiders). Ook stonden we regelmatig vast op een rots, of stootte ik mijn kont of stuitje op een rots *schrik*.

Twee spannende stukken: op 1 plek ging je enkele meters naar beneden. Het was mij gelukt om op de band te blijven zitten hier, maar sommige anderen lagen eraf. De begeleiders maakten bij iedereen die erafging gilgeluiden, daardoor leek het voor de mensen die nog kwamen dat de voorgangers het supereng vonden :D. Je had trouwens een helm op, en kon je benen intrekken, dus van al die rotsen bóven water verder geen last, alleen plezier.

De tweede was een stroomversnelling in een bocht van 90º. Je moest hier de hand van een begeleider stevig vastpakken, en dan jezelf de bocht om helpen. Mijn band sloeg echter verticaal op de rots, waardoor ik daar stil kwam te staan. Ik moest de hand loslaten, en toen werd ik alsnog de hoek om getrokken. Nog veel onderling gespetterd en geduwd natuurlijk. Al met al wel leuk, maar minder laag water had het echt veel toffer gemaakt (ook sterkere stroming).

Daarna reden we alweer naar de laatste bestemming van deze reis: Playa Carillo aan de Stille Oceaan. Ik kijk nu uit op de baai en de oceaan hier op mijn eigen terrasje. Ik hoor de branding. Heerlijk :D.

Net na de lunch in een restaurant (verse tonijn) liep er nog een Costa Ricaanse langs die haar hand op mijn schouder legde. 4 mensen uit de groep hadden dat meteen gezien, wel opvallend :D. Ik denk dat er genoeg jongemannen zijn die daar intrappen. Óf ze vond mij echt leuk, haha. Ik heb niet eens omgekeken hoe ze eruit zag; zo geïnteresseerd was ik ;).

Oef, het is wel zweten hier, zelfs in de schaduw op het terras. Zodadelijk eens testen hoe goed Wifi hier is en een foto inhaalslag proberen te maken. Ik weet nog niet zo goed wat ik hier ga doen (behalve veel op dit heerlijke terras zitten; in de oceaan zwemmen; en lekker eten). Misschien snorkelen eens proberen. Surfen word ik niet zo enthousiast van. Misschien wandelen in de omgeving. En ik laat me verrassen door de reisleidster :). We zijn hier 3 nachten (2 volle dagen), ruim tijd om nog even te genieten!

Oeh, die branding... Wat heerlijk :D.

1. Frank:
    25 april 2017
    Prachtig uitzicht :o. Nog ff genieten de laatste paar daagjes.