Arenal vulkaan

21 april 2017 - La Fortuna, Costa Rica

Vandaag zijn we naar de vulkaan Arenal gereden. Deze spoot tot enkele jaren geleden nog regelmatig lava, maar is sindsdien aan het slapen. Voor de lunch hadden we een tussenstop bij een brug waar erg veel iguana's zaten. Oranje gekleurde mannetjes, en een grote groep vrouwtjes daaromheen. Ze waren vrij actief en klommen alle kanten op. Lunch was tortilla's met kip, vrij basic hier :). Na de lunch reden we naar onze volgende lodge, waar we onze bagage gedropt hebben, en toen zijn we verder doorgereden richting de vulkaan. Die is prachtig kegelvormig omdat hij nog zo recentelijk actief was. De top kwam regelmatig uit de wolken te voorschijn en was dus vaak goed zichtbaar. Erg bijzonder, want meestal is de top in wolken gehuld.

We hebben een wandeling gemaakt van 4km in een gebied van een uitbarsting uit 1968. Hier hadden we regelmatig een mooi uitzicht op de vulkaan en het omringende landschap. De wandeling deed af en toe denken aan Dimmu Borgir in IJsland, omgeven door zwarte rotsen, maar hier met groene planten ipv herfstkleuren om je heen. Af en toe een aardig klimmetje, maar de wandeling viel goed mee.

Vanavond gingen we naar enkele hot springs aan de voet van de vulkaan. Wat heerlijk! Er waren 2 grote baden van 36C, en kleinere baden die opliepen tot 40C. Toen ik in het eerste bad zat, begon het flink te regenen. Echt lekker om dan half boven, half onder water te genieten van de bui. Nog steeds omgeven door de prachtige natuur werd het donker, en kwam een halfbewolkte, soms bliksemende sterrenhemel te voorschijn. Ik heb lekker op een bed gelegen dat half in het warme water stond, en kijkend naar de sterren en de bliksem mijn zonden overdacht (was ik zo klaar mee :P). Ik miste Merel hier wel, het was echt leuker geweest om hier samen van te genieten. Nog een cocktail gedronken omdat er iemand jarig was (caipirinha, lekker :D), buffet gegeten, en nu zit ik weer in mijn leuke huisje. Voor mijn deur hangt een hangmat, daar in de buurt een mooie koningspalm, en dat alles aan de voet van een slapende vulkaan. Morgen gaan we weer met een bootje de natuur in, en overmorgen wandel ik waarschijnlijk nog eventjes naar een waterval toe hier in de buurt.

1. Merel:
    21 april 2017
    Een overvloed aan mooie dieren. Leuk om wat IJsland herinneringen terug te lezen :) Een bed dat half in het water staat? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Een luchtbed dat zinkt ;P Je hebt nog een mooi reisprogramma voor de boeg, veel plezier.